BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Katakanlah (Wahai Muhammad): “Tidak sekali-kali akan menimpa kami sesuatu pun melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dia lah Pelindung yang menyelamatkan kami, dan (dengan kepercayaan itu) maka kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman itu bertawakal” [Al-Taubah 9: 51]

Thursday, July 29, 2010

Entahlah...

Roda masa terus berputar sehingga aku tidak menyedari bahawa sudah hampir 6 tahun aku berkawan rapat dengannya. Entah di mana silapnya, dia masih dengan dunia lamanya, masih dengan sikap lamanya dan masih dengan kehidupan lamanya. Aku mengaku yang aku amat sayangkan dia kerana telah banyak perkara yang kami lalui bersama. Namun, sikapnya yang masih belum berubah membuatkan aku kecewa. Tersangat kecewa! Apapun, aku masih memberinya peluang untuk merubah kehidupannya. 5 tahun, mungkin terlalu singkat baginya untuk melakukan perubahan. Tapi 5 tahun itu cukup lama bagi ku untuk menanti perubahan tersebut. Aku tidak mengharapkan yang terlalu tinggi, cukuplah sekadar dia mempunyai masa depan yang jelas dan kehidupan yang baik. Semoga Allah memberinya kesedaran dan kekuatan atas semua ini. Selamat tinggal 'teman'... Moga bertemu lagi 5 tahun akan datang jika masih dipanjangkan usia di atas muka bumi ini...

0 comments: